%0 Journal Article %T ناکار آمدی و رکود و بخران در جهانگردی ایران %J پژوهش های جغرافیایی (منتشر نمی‏شود) %I موسسه جغرافیای - دانشکده جغرافیا %Z 1026-6836 %A سینایی, دکتر وحید %D 2002 %\ 12/22/2002 %V 43 %N 0 %P - %! ناکار آمدی و رکود و بخران در جهانگردی ایران %K ایران %K بحران %K جهانگردی %K رکود %K ناکار آمدی %R %X جهانگردی با توجه به منابع متنوع تاریخی طبیعی و مردم شناختی آن در ایران می تواند در ایجاد تولید در آمد و اشتغال اهمیت زیادی داشته باشد اما با این وجود و گذشت بیش از یک دهه از توجه و تاکید مجدد نسبت به آن هنوز نتوانسته است تا سهم موثر و قابل توجهی در اقتصاد ایران بیابد عوامل درون زا و برون زای چندی درتوضیح این امر قابل شناسایی هستند در این مقاله ناکار آمدی مدیریت به عنوان یکی از دلایل اصلی این عدم موفقیت مورد توجه و بررسی قرار گرفته است این ناکار آمدی که طی یک دهه ( 1378-1368) استمرار داشته سرانجام به رکود جهانگردی ایران و کاهش شدید رشد جهانگردان ورودی در سال 1379 انجامید آثار این ناکار آمدی پس از وایع 11 سپتامبر 2001 و بحران در جهانگردی ایران با با بحران بی سابقه پس ازپایان جنگ تحمیلی روبرو ساخت %U https://jrg.ut.ac.ir/article_10793_8b20f5a9621015f2db15e8f8eee89241.pdf